Assistent Intake en Service
Functieomschrijving
Wat ga je doen?
Het Regionaal Service Centrum (RSC) is de voordeur van de politie en 24/7 bereikbaar. Het is een dynamische afdeling waar de telefoon nooit stil is. Het uitgangspunt is om zo goed én zo snel mogelijk burgers met hun vraag te helpen. In de Eenheid Oost-Brabant komen jaarlijks meer dan een half miljoen telefoongesprekken binnen. Je beantwoordt en verwerkt de 0900 – 8844 telefonie: Geen spoed, wel politie. Gesprekken komen binnen via de telefoon en deze handel je zoveel mogelijk zelfstandig af. Wanneer dit niet mogelijk is, breng je de vraag van de burger verder in de organisatie, zodat de vraag of melding naar tevredenheid afgehandeld kan worden.
De vragen die bij het RSC binnenkomen, lopen uiteen van een informatieverzoek tot het doen van een melding. Elk gesprek is anders, waardoor je verschillende gesprekstechnieken moet inzetten. De bellers spreken ook niet altijd Nederlands dus je voert regelmatig gesprekken in het Engels. Naast het voeren van telefoongesprekken, het verwerken van meldingen en registraties, zorg je ook voor het inplannen van afspraken voor aangiften.