Medewerker Klantcontact Gebruikersondersteuning – Belastingdienst Apeldoorn, GE 7311

Kom in contact met een voordelig callcenter

Medewerker Klantcontact Gebruikersondersteuning – Belastingdienst Apeldoorn, GE 7311

1 september 2020 Klantenservice 0

Functie­omschrijving

“Het werken bij gebruikersondersteuning is heel afwisselend. Geen probleem is hetzelfde. Het geeft me elke keer weer voldoening als ik een klant verder heb kunnen helpen.” Joke de Vries-Sloof, medewerker gebruikersondersteuning.

Een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven. Daarvoor is de directie centrale administratieve processen (CAP) verantwoordelijk. Dit doet CAP door (fiscale) producten en gegevensdiensten te leveren. Binnen het cluster gegevens van CAP ondersteunt gebruikersondersteuning bij de elektronische belastingaangifte via de portalen MijnBelastingdienst (Zakelijk), Persoonlijk Domein en Digipoort. Dit doen we voornamelijk voor zakelijke gebruikers. De Belastingdienst heeft er immers belang bij dat de aangiftes op tijd binnenkomen, om aan beide kanten negatieve gevolgen te voorkomen.

Samen met collega’s handel je vragen af rondom het elektronisch berichtenverkeer. Dit doe je vooral telefonisch, maar ook per mail. Het werk bij gebruikersondersteuning bestaat uit het in behandeling nemen en beantwoorden van vragen en het (helpen) oplossen van problemen die via de Belastingtelefoon of de regionale kantoren binnenkomen. In het gesprek met de gebruiker weet je snel tot de kern te komen. Vervolgens kom je met de beschikbare informatie in diverse systemen tot een passend antwoord. Naast dit incidentproces stellen we bij gebruikersondersteuning ook verklaringen op van een elektronisch ingediende aangifte wanneer dit voor een strafrechtelijk onderzoek van toepassing is.