Klantanalist – Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) Den Haag, ZH

Kom in contact met een voordelig callcenter

Klantanalist – Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) Den Haag, ZH

1 september 2020 Klantenservice 0

Functie­omschrijving

De directie Klant, Advies en Informatie voert de regie op de communicatie, het klantcontact en de klantgegevens van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) in Den Haag. Als klantanalist in het expertteam Klantanalyse duid je de klantbehoeften- en signalen die je op de verschillende kanalen in beeld hebt gebracht. Zo speel je een belangrijke rol bij het binnenhalen van relevante ontwikkelingen bij onze klanten.

Het klantanalyseteam ontwikkelt de benodigde tooling, dashboards, rapportages en managementinformatie. We benutten daarvoor de informatie uit verschillende systemen van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Samen met de collega’s uit je team draag jij proactief de klantsignalen en -behoeften uit binnen de rijksdienst en borg je de landing daarvan bij de eigenaren. Dat zijn zowel de inhoudelijk verantwoordelijken als de eigenaren van de kanalen.

Binnen het domein Klant, Advies en Informatie vervul je een voortrekkersrol op dit gebied en kijk je over de kanalen heen. Gegevens uit onder meer onderzoeken en statistieken vertaal je naar relevante informatie voor de organisatie. En je begeleidt en adviseert gebruikers met betrekking tot nieuwe stuurinformatiewensen en –eisen, en over diverse rapportages. Zo zorg je voor integraliteit, professionalisering en doorontwikkeling van de producten van het klantanalyseteam, het klantsignaalmanagement en de webanalyses. Ook zie je toe op goede afstemming met de afdeling Kwaliteit, Monitoring en Effectmeting en de unit Omgevingskennis over het klanttevredenheidsonderzoek.

Op basis van analyses en stevige adviezen zorg je voor meer gebruikersvriendelijke RVO-sites en vindbare informatie op de digitale klantkanalen. En je bouwt mee aan een nieuwe manier van klantinteractie binnen de organisatie. Je destilleert relevante data uit diverse systemen en tools als Comscore, Google Analytics, TOPdesk en het Energieregistratie- en bewakingssysteem. En je initieert onderzoeken onder klanten naar de vindbaarheid en usability van de digitale klantkanalen (sites en mijn-omgevingen) bij klanten. Ook zorg je voor goede SEO-toepassingen op de digitale klantkanalen. Alle zaken stem je af met onze contentregisseurs en –experts, adviseurs van Klant, Advies en informatie, en inhoudelijke experts en opdrachtgevers.