Teamleider Klantenservice
Functieomschrijving
Wat ga je doen?
Als Teamleider Klantenservice geef je op een inspirerende wijze operationeel leiding aan het Team Klantenservice. Dit team bestaat uit zo’n 20 vaste medewerkers, vier baliehoofden en ongeveer 10 invalkrachten en zorgt ervoor dat alle uitleenprocessen goed verlopen. Dit begint bij het inschrijven van nieuwe leden en beantwoorden van vragen over de Bibliotheek (behalve over inhoudelijke vragen over de collectie). Daarnaast zorgt Team Klantenservice voor het sorteren en bergen van ingeleverde materialen en handelen zij reserveringen af. Ook andere klussen zoals het zoeken naar materialen die zoek of incompleet zijn en het ‘kistjes-verkeer’ richting de filialen vallen onder hun verantwoordelijkheid.
Als Teamleider Klantenservice geef je op een inspirerende wijze operationeel leiding aan het Team Klantenservice. Dit team bestaat uit zo’n 20 vaste medewerkers, vier baliehoofden en ongeveer 10 invalkrachten en zorgt ervoor dat alle uitleenprocessen goed verlopen. Dit begint bij het inschrijven van nieuwe leden en beantwoorden van vragen over de Bibliotheek (behalve over inhoudelijke vragen over de collectie). Daarnaast zorgt Team Klantenservice voor het sorteren en bergen van ingeleverde materialen en handelen zij reserveringen af. Ook andere klussen zoals het zoeken naar materialen die zoek of incompleet zijn en het ‘kistjes-verkeer’ richting de filialen vallen onder hun verantwoordelijkheid.
De rol van de bibliotheek in de samenleving verandert. Inwoners van Den Haag stellen andere eisen aan onze dienstverlening. Daarnaast zullen (administratieve) processen de komende jaren door innovaties op het gebied van digitalisering wijzigen. De Centrale Bibliotheek staat voor een grote veranderopgave om de vijf kerntaken meer invulling te geven.
Je taken zien er in grote lijnen als volgt uit:
- Zorgt voor de taakverdeling en voortgangsbewaking van de dagelijkse werkzaamheden binnen het team.
- Draagt zorg voor de aansturing van het teamproces.
- Draagt zorg voor de aansturing van de individuele teamleden en houdt gesprekken in het kader van het personeelsbeleid
- Initieert en coƶrdineert werk- en procesverbeteringen om het werk effectiever en efficiƫnter te organiseren.
- Ontwikkelt visie en vertaalt deze door naar eigen afdeling in de richting van de verandering binnen de Centrale Bibliotheek.