Medewerker Backoffice
Functieomschrijving
Medewerker Backoffice (tijdelijk, 6 maanden)
Wat doet een Medewerker Backoffice?
Als Medewerker Backoffice coördineer je de overstap van klanten tijdig en correct door het verzorgen van de aanmelding/overstap, het verwerken van gegevens met betrekking tot de levering van energie, wijzigingen in contracten en contractbeëindigingen. Je hebt hierdoor veel contact met andere teams, klanten en externe partijen. Ook komt er een stuk facturatie bij kijken, waarbij jij zult ondersteunen in het aanmaken van termijnnota’s, uitwerken van correctieverzoeken en opstellen van facturen voor onze klanten. Hoe ziet jouw takenpakket er verder uit?
- Verwerken van contracten en contractverlengingen (indirect en direct kanaal) en versturen van contractbevestigingen.
- Procedures afhandelen m.b.t. onterechte switches.
- Verwerken van binnenkomende disputen en indienen van uitgaande disputen.
- Afhandelen van overstapverzoeken, verhuizingen, opzeggingen en overige mutaties op contracten.
- Correct en tijdig afhandelen van afgekeurde berichten en overige uitval.
- Zorg dragen voor volledige en juiste aansluitingen en meterstanden in het systeem. Daarnaast signaleer je onregelmatigheden in meterstanden en de verwerking hiervan.
- Contact onderhouden met verschillende netbeheerders en leveranciers om af te stemmen over de energielevering aan klanten.
- Verwerken en maken van (correctie) facturen.
- Vragen of onduidelijkheden omtrent facturen van klanten beantwoorden binnen de afgesproken termijn.
- (in- en externe) vragen uitzetten en deze opvolgen.
- Leveranciersverrekeningen opmaken voor leveranciers onderling.
- Zorgdragen voor het tijdig en correct versturen van verbruiks- en kostenoverzicht (VKO).
- Signaleren van mogelijkheden voor verbeteringen van processen en procedures.