Wijkteamondersteuner/ Medewerker contactteam
Functieomschrijving
Wat ga je doen als medewerker van het GCT?
Het GCT team is verantwoordelijk voor het te woord staan van de inwoner en de administratieve afhandeling hiervan. Je gaat, als medewerker van het GCT, aan de slag met alle meldingen van de inwoner, zowel in een fysiek gesprek op het Geynwijs-punt als aan de telefoon of per email. Dit zijn voornamelijk meldingen over de Wmo- of jeugdwet, maar het kunnen ook allerlei andere vragen zijn. Jij neemt de meldingen aan, geeft advies, verwijst door naar allerlei andere organisaties of je maakt voor de inwoner een afspraak met een sociaal professional. Het is jouw taak dat de meldingen in hun agenda worden gepland of dat ze over voldoende informatie beschikken om te beslissen of ze op huisbezoek moeten gaan of dat een melding telefonisch kan worden afgehandeld.
Voor de inwoners ben jij het eerste aanspreekpunt, dus je bent het visitekaartje van afdeling Geynwijs. Informatie inwinnen/uitvragen doe je volgens de methodiek Krachtwerk. Het is de bedoeling dat je ook administratief kunt ondersteunen.
Als medewerker van het GCT kun je denken aan de volgende werkzaamheden:
- Het behandelen van aanmeldingen en dit verwerken in het computersysteem;
- Plannen van huisbezoeken en spreekuurcontacten;
- Afhandelen van meldingen Gehandicaptenparkeerkaarten / Gehandicapten parkeerplaatsen;
- Bemannen van Geynwijs-punten en de inwoner daar te woord staan;
- Administratieve taken uitvoeren.