Assistent Front Office Manager
Functieomschrijving
Functieomschrijving
Aan de Front Office ben je, samen met je collega’s, het gezicht van Hotel Den Haag – Nootdorp. Je zorgt er samen met het team voor dat de gast zich thuis voelt, de service ontvangt die zij verwachten, maar bovenal de service verlenen die ze niet verwachten. Als Assistent Front Office Manager ben jij een coach die het team leidt. Je ondersteunt de Front Office Manager waar nodig en je zorgt er samen voor dat alle processen zo efficiĆ«nt mogelijk verlopen zodat het Front Office team kan doen waar ze goed in zijn; het verblijf van de gasten onvergetelijk maken.
- Enthousiast, zelfstandig, passie voor het vak, gastvriendelijk en een flexibele instelling.
Het Front Office team bestaat uit een Front Office Manager, shiftleader, receptionisten, stagiaires en een nachtteam.
De belangrijkste verantwoordelijkheden en taken van de Assistent Front Office Manager zijn:
- Verrichten van alle receptie werkzaamheden met collega’s zoals check-in, check-out, correct afhandelen van telefoongesprekken, e-mail verkeer, inboeken van kamer- en tafelreserveringen en fungeren als het centrale aanspreekpunt van het hotel;
- Zorgdragen voor een goede sfeer in het team;
- Zorgdragen, tezamen met het hele team, voor de unieke gastbeleving en optimale (boven verwachting) service;
- Coachen, motiveren, begeleiden en inwerken van het FO team;
- Uitvoeren van controles op verschillende aspecten;
- Afnemen van sollicitatiegesprekken, functionering en beoordeling gesprekken in samenwerking met de Front Office Manager;
- Het veranderen & verbeteren van werkmethoden en procedures, op basis van praktijkervaringen en suggesties van gasten;
- Optimaliseren van de personeelsinzet. Opstellen van werkroosters, organiseren van voldoende bezetting, organiseren van vakantiedagen/overuren;
- Het afhandelen van klachten;
- Het ondersteunen van de FOM en taken waarnemen bij afwezigheid FOM;
- Revenue management in samenwerking met de FOM.