Data Scientist – Belastingdienst Utrecht, UT 3511
Functieomschrijving
“Als data-scientist bij klantinteractie en services onderzoek en analyseer ik dagelijks de vele gegevensstromen die de Belastingdienst genereert door het contact met mensen en bedrijven. Het doel? De dienstverlening en de uitvoering steeds verder verbeteren”. Shirley Cheung – Data-scientist bij de Belastingdienst.
Bij klantinteractie en services (KI&S) staat een optimale dienstverlening aan burgers en het bedrijfsleven centraal. Wij zijn vaak het eerste aanspreekpunt en dus het visitekaartje van de Belastingdienst. Natuurlijk willen we onze dienstverlening zo goed mogelijk vormgeven. Data-science en business analytics spelen daarbij een belangrijke rol. Hoe kunnen we bijvoorbeeld onze prestaties in de callcenters verbeteren? Wanneer is een brief effectief? En wat is de samenhang tussen telefoonverkeer en websitebezoeken? Voorbeelden van vragen waar we in het team data, analytics en business intelligence van KI&S antwoord op proberen te geven. Zodat belastingplichtigen en toeslaggerechtigden de Belastingdienst steeds goed kunnen bereiken. En onze organisatie hen efficiënt kan helpen.
Als data-scientist bij klantinteractie en services houd jij wel van een uitdaging. Het liefst bouw je samen met enthousiaste en ambitieuze collega’s aan de dienstverlening van de toekomst, met hart voor de samenleving en waarin mensen centraal staan. Met passie werk je aan complexe vraagstukken. Je maakt je in teamverband het traject van dataopwerking en statistische analyses snel eigen. Op basis daarvan krachtige presentaties maken? Laat ook dat maar aan jou over. Helder en duidelijk communiceer jij de antwoorden die je gevonden hebt.
Zullen we zakendoen en word jij de nieuwe collega van Shirley Cheung? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact op met Alexander Diaz, product-owner data, analytics en business intelligence