Customer Service Medewerker (order 2 cash, full-time)
Je gaat in een team onder leiding van een supervisor de juiste service verlenen aan je klanten. Je draagt zorg voor juiste administratieve afhandeling en ondersteunt de afdeling en (uiteraard) je collega’s.
In je werk houdt je rekening met wensen / eisen m.b.t. arbo, veiligheid, milieu en alle andere bedrijfsvoorschriften, wettelijke of van overheidswege opgelegde vereisten c.q. voorschriften.
In je werk houdt je rekening met wensen / eisen m.b.t. arbo, veiligheid, milieu en alle andere bedrijfsvoorschriften, wettelijke of van overheidswege opgelegde vereisten c.q. voorschriften.
Belangrijke verantwoordelijkheden / werkzaamheden:
- Het te woord staan van bestaande en potentiële klanten met betrekking tot bestaande en nieuwe producten.
- Dagelijkse communicatie naar klanten met betrekking tot alle order gerelateerde informatie zoals levertijden, vertragingen, klachten, voorraadniveaus enz.
- Dagelijkse communicatie met verschillende afdelingen om genoemde informatie te vergaren.
- Indien nodig in overleg met de supply chain manager rechtstreeks contact met vervoerders over leveringen van orders.
- Het maken van offertes voor standaard producten met behulp van de standaard prijslijst.
- Het maken van offertes voor nieuwe producten in overleg met de sales manager of de account manager.
- Invoeren en bijhouden van klantgegevens en prijsgegevens.
- Het invoeren van offertes, het bijhouden van het offerteoverzicht en opvolgen van offertes ter informatie van de sales manager.
- Het invoeren van binnengekomen (raam)orders, credit- en debetnota’s en de opvolging en verwerking daarvan.
- Het bijhouden van de maandelijkse rolling forecast en het verstrekken van informatie aan de sales manager die voortkomt uit de forecast.
- Coördineren van monsteraanvragen.
- Het bijhouden van de verkoopaantallen van standaardproducten, zodanig dat geanticipeerd kan worden indien verkoopaantallen een dalend verloop in de tijd laten zien.
- Het maken van offertes o.b.v. standaard prijslijst en voor nieuwe artikelen in overleg met de sales manager.
- Het toezeggen van levertijden aan klanten na overleg met de planner, alsmede beslissingsbevoegd gedurende de gehele afwikkeling van het ordertraject vanaf order-entry tot en met aflevering bij de klant en de aftersales.