Medewerker klantenservice, Nationale Nederlanden

Kom in contact met een voordelig callcenter

Medewerker klantenservice, Nationale Nederlanden

7 oktober 2019 Klantenservice 0

Functieomschrijving

Multitasken, empathisch en oplossingsgericht. Dat zijn jouw drie kenmerken als medewerker klantenservice op de afdeling Pensioen bij Nationale Nederlanden. Je luistert, je denkt mee en komt met een oplossing voor de klant. Herken jij jezelf hierin? Lees dan snel verder.

Het is een nieuwe werkdag bij de afdeling Leven en Pensioen. Je loopt het Nationale Nederlanden gebouw in Rotterdam binnen en gaat met de roltrap omhoog. Bij de lift kom je je collega Marjolein tegen en jullie lopen vervolgens samen naar de bureaus. Je start je laptop op en zet je telefoon op beschikbaar. Geen 10 seconde later gaat je telefoon af; meneer Janssen belt met een probleem dat zijn overleden moeder een polis had bij Nationale Nederlanden en of jij die kan opsturen voor de jaaropgave bij de belasting. Je zoekt eerst in het hoofdsysteem het dossier op waarin het polis nummer van de moeder van meneer Janssen staat vermeldt. Aan de hand van dit polis nummer zoek je in een ander systeem de polis op en kun je deze downloaden. Eenmaal opgehangen stuur de mail met de polis in de bijlage en registreer je dit gesprek weer in het hoofdsysteem. De telefoongesprekken en de vragen lopen vandaag heel erg uiteen. Dit keer belt mevrouw Wiersma dat zij een brief heeft gehad over haar pensioenopbouw en is benieuwd of zij het maandelijkse bedrag voor haar pensioenafschrijving kan verhogen. Deze vraag krijg je voor het eerst.. Je roept een ervaren collega erbij en die adviseert je om deze klant door te verwijzen naar een hogere pensioen adviseur. Zo zie je maar weer, geen vraag is hetzelfde! Wat jouw werk nóg leuker maakt, is het team. Alhoewel Nationale Nederlanden een groot bedrijf is, heerst er binnen de teams een informele sfeer. Je kom terecht in een divers team van alle leeftijden.