Klantenservice medewerker energie

Kom in contact met een voordelig callcenter

Klantenservice medewerker energie

27 september 2019 Klantenservice 0

Je komt te werken bij een energiek bedrijf. Binnen een team waar studenten, starters maar ook ervaren klantenservice medewerkers werken. Veel van jouw collega’s zijn ooit begonnen op de klantenservice maar zijn nu werkzaam als teamleider of HR medewerker. Doorgroeien kan hier snel, het is maar net hoe ambitieus jij bent. Je werk zal afwisselend zijn. Zo heb je contact met klanten via mail, telefoon en chat. Daarnaast verwerk je alles keurig in het systeem en rapporteer je opvallend heden. Ook wordt het erg gestimuleerd om mee te denken over hoe de kwaliteit van de klantenservice afdeling nog beter kan, voor eigen ideeën en inbreng is voldoende ruimte. Bij een 40 urige werkweek zal je starten op een bruto salaris van €2.052 per maand. Dit alles noemen wij nou een uitstekende klantenservice functie. Dat klinkt goed nietwaar?

We begrijpen dat je enthousiast bent en graag alles wil weten over het werk van een klantenservice medewerker. Daarom hieronder de ‘lang’ samengevatte versie:

Waar kom jij te werken?

Bij een snelgroeiende (duurzame) energieleverancier die zich richt op gemak. Oftewel: klant is koning. Je werkt in hartje Amsterdam met ruim 300 collega’s (net verhuisd naar een compleet nieuw gebouwd kantoor, want ze groeide uit hun jasje). Je komt te werken op een informele afdeling waar collega’s makkelijk te benaderen zijn.

Gelukkig sluit dat goed aan op de bedrijfscultuur. De cultuur wordt door collega’s omschreven als: jong, enthousiast, open, informeel en weinig hiërarchie. Dat merk je direct aan hoe collega’s met elkaar omgaan. Deze cultuur maakt het mogelijk dat je als starter direct veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt.

De organisatie is op zoek naar starters die starten in de kern van het bedrijf: de klantenservice. Want onthoudt: bij deze organisate is de klant koning. Wat de klantenservice de belangrijkste afdeling van het bedrijf maakt. Zo leer je hier direct alle ins en outs van de organisatie kennen. Niet zo gek dus dat deze afdeling al jaren dé springplank is om door te groeien binnen het bedrijf.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

De klantenservice afdeling bestaat uit drie teams, namelijk uit: aanmeldingen, betalingen en correcties. Jij werkt natuurlijk in het team waar jij de meeste affiniteit mee hebt. Binnen dat team ziet jouw dag als klantenservice medewerker er ongeveer zo uit:

  •  samen met je hele team overleg je over de komende werkdag. Hoe zit mijn dag eruit en wat zijn mijn prioriteiten vandaag?
  •  mail, chat, telefoon, niets is te gek voor jou. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor klanten en op alle mogelijke manieren kunnen klanten jou om advies vragen. Voor al deze klanten ga jij op zoek naar de beste oplossing.
  • met klanten voer je een leuk gesprek. Jij zorgt ervoor dat de klant zich gehoord en begrepen voelt. Een gesprek zonder een vast script te volgen. Eerlijk, er zitten wel eens mindere gesprekken tussen, maar door jouw oplossend vermogen zorg jij dat dit uitzonderingen zijn.
  • sommigen vragen zijn uitdagend, andere wat makkelijker. Maar samen met je team vind je voor iedere klant de juiste oplossing.