Medewerker klantenservice

Kom in contact met een voordelig callcenter

Medewerker klantenservice

20 september 2019 Klantenservice 0

Jij bent op zoek naar een functie waarin jij jezelf kan ontwikkelen. Mooi, want wij hebben die voor je. In de functie van klantenservice medewerker geef jij advies aan klanten over hun keuze voor de juiste zorgverzekering. Nu hoor ik je denken: hoe dan? Nou, daar word je voor op geleid! Voor je begint aan deze job krijg je namelijk 3 weken fulltime training. Handig, want daarin leer je alles over gesprekstechnieken en de wet- en regelgeving rondom verzekeringen. En dat komt goed van pas op de klantenservice afdeling!

Goed om te weten is dat het zorgseizoen bijna begint. Oftewel: de periode waarin Nederlanders mogen switchen van zorgverzekeraar. De drukste periode van het jaar voor onze opdrachtgever. Wat dat betreft val je dus lekker met je neus in de boter. Gelukkig biedt het jou ook mooie kansen, want dit is het moment om te laten zien wat je kan. Doe je het goed? Dan is de kans groot dat je aan het einde van het jaar mag blijven. Zie je jezelf liever doorgroeien op een andere functie, dan zijn daar ook genoeg mogelijkheden voor. Je hoeft het enkel aan te geven. Dat maakt de functie van klantenservice medewerker gelijk de ideale start van je carriere.

Waar kom jij te werken?

Zoals ik al zei werk je voor een grote zorgverzekeraar uit Tilburg. Een bekende naam die je ongetwijfeld kent. Als klantenservice medewerker werk je op de klantenservice afdeling. Een gezellige, maar hectische afdeling. Mede doordat iedereen natuurlijk de hele dag aan de telefoon hangt. Belangrijk dus dat je daarvan houdt.

Je werkt aan een groot blok met een paar collega’s. Dat is makkelijk, want daardoor kun je ook gemakkelijk overleggen. Er zijn wel eens casussen waar je gewoon wat hulp bij nodig hebt. Dan is het fijn als jij je collega’s kan inschakelen.

Dat je in een groot team werkt betekent niet dat je elkaar niet kent. Sterker nog, deze werkgever vindt het belangrijk dat collega’s onderling veel contact hebben. Daarom doen de teams ook veel samen. Denk aan lunchen, borrels, sportactiviteiten en feesten. Een gezellige omgeving waarin je dus ook nog eens veel kan leren!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Als klantenservice medewerker ben jij de schakel tussen klant en organisatie. Je verricht o.a. de volgende werkzaamheden:

  • jij informeert en adviseert klanten over hun zorgverzekering;
  • jij beantwoordt vragen over procedures, protocollen en hulpmiddelen;
  • jij bespreekt persoonlijke situaties en regelingen met de klant;
  • jij verricht administratieve handelingen.

Geen gesprek, situatie of vraag is hetzelfde. Dat maakt je functie lekker afwisselend. Leuke uitdaging, toch