Import / Export customer service medewerker

Kom in contact met een voordelig callcenter

Import / Export customer service medewerker

19 september 2019 Klantenservice 0

Binnen deze rol als Customer Service Medewerker ben jij de schakel tussen klant en opdrachtgever. Jij bent écht verantwoordelijk voor het beheer van een X aantal klanten. Jij ben het vaste aanspreekpunt voor deze klanten en organiseert én coördineert echt hun zendingen. Voor de administratieve ondersteuning, word je ondersteunt door medewerkers van de Orderdesk, waardoor jij je echt kan focussen op het verlenen van service van klanten. Hierdoor heb jij de focus om hun zending zo goed mogelijk te verschepen, maar ook de klanten zo pro actief mogelijk te updaten hierover. Ook hou jij je bezig met het afhandelen van vragen en problemen die ontstaan tijdens deze zendingen. Het operationele proces wordt door jou bijgehouden. Je gaat ervoor zorgen dat alle informatie tijdig wordt verwerkt en dat alle betrokken partijen tijdig de juiste en volledige informatie hebben.
Hierbij kan je denken aan de volgende werkzaamheden:

  • Operationele en administratieve afhandeling van import- en exportorders;
  • Nieuwe klantgegevens en dossiers invoeren en aanmaken;
  • Zendingen voorbereiden en verwerken;
  • Het onderhouden van relaties en communicatie met zowel klanten als interne afdelingen;
  • Het informeren van klanten, collega’s en andere relevante partijen over afwijkingen van een verscheping;
  • Facturen controleren op juistheid en volledigheid.