Customer service medewerker
Taakomschrijving
- Het voorbereiden en het regelen van de uitvoering van standaard zendingen.
- Onderhoudt op basis van bestaande afspraken routinematige contacten met leveranciers van transportdiensten.
- Onderhoudt routinematige contacten met de klant omtrent de voortgang van het operationele proces (routinematige vragen en problemen).
- Stemt afwijkende inkoopafspraken vooraf af met de leidinggevende. Bijv. speciale transporten.
- Laat, indien van toepassing, de douaneafhandeling verrichten door de Declarant; geeft hiervoor schriftelijke instructies middels standaarddocumenten.
- Ondersteunt bij het verrichten van standaard douaneformaliteiten.
- Lost routinematige operationele problemen en onregelmatigheden betreffende de voorbereide zendingen op en draagt mede zorg voor de kwaliteit van de zending.
- Bevestigt gemaakte afspraken en informeert de klant over de voortgang van het operationele proces, conform interne richtlijnen.
- Het voorbewerken van en in behandeling nemen van claims en deze doorsturen naar de afdeling claims (indien van toepassing).
- Voert, voor zover mogelijk, alle te verwachten kosten in het systeem.
- Verwerkt eenvoudige facturatie.