Het voorbereiden en het regelen van de uitvoering van standaard zendingen.
Onderhoudt op basis van bestaande afspraken routinematige contacten met leveranciers van transportdiensten.
Onderhoudt routinematige contacten met de klant omtrent de voortgang van het operationele proces (routinematige vragen en problemen).
Stemt afwijkende inkoopafspraken vooraf af met de leidinggevende. Bijv. speciale transporten.
Laat, indien van toepassing, de douaneafhandeling verrichten door de Declarant; geeft hiervoor schriftelijke instructies middels standaarddocumenten.
Ondersteunt bij het verrichten van standaard douaneformaliteiten.
Lost routinematige operationele problemen en onregelmatigheden betreffende de voorbereide zendingen op en draagt mede zorg voor de kwaliteit van de zending.
Bevestigt gemaakte afspraken en informeert de klant over de voortgang van het operationele proces, conform interne richtlijnen.
Het voorbewerken van en in behandeling nemen van claims en deze doorsturen naar de afdeling claims (indien van toepassing).
Voert, voor zover mogelijk, alle te verwachten kosten in het systeem.
Verwerkt eenvoudige facturatie.
Klantenservice uitbesteden
Wanneer is het noodzakelijk om uw klantenservice uit te besteden?
1. Wanneer uw bedrijf sterk groeit en veel van uw tijd besteed wordt aan inkoop, verkoop, logistiek, personeelsmanagement en u niet meer toekomt aan het beantwoorden van emails, telefoongesprekken, chatberichten en social media
2. Wanneer er een sterke toename is van binnenkomende emails, telefoongesprekken en chatberichten
3. Wanneer u te weinig personeel heeft om social media in de gaten te houden